1 Mart 2010 Pazartesi

Susam Mantolu Tahinli Kek ve Puzzle'ım



Yeni bir aydan ve haftadan hepinize sevgiler, İnşallah güzelliklerle dolu bir hafta geçirmeniz dileğiyle...
Kek tarifi aslında bir çok arkadaşın daha önce yaptığı bir tarif, ama ben yeni denedim ve paylaşmak istedim tahin sevenlere birebir çünkü tahin ben burdayım diyor. Tarifin aslı zannedersem Oktay Usta'ya ait çünkü bir çok arkadaş onu kaynak göstermiş.
Tarife geçelim isterseniz;
MALZEMELER:

- 3 Yumurta
-1,5 Su Bardağı Toz Şeker
-1 Su Bardağı Sıvıyağ
-1 Çay Bardağı Tahin
-1 Çay Bardağı Soğuk Süt
-3 Su Bardağı Un
-1 Paket Kabartma Tozu

MANTOSU iÇİN:
-1 Tatlı Kaşığı Margarin
-1 Çay Bardağı Susam
-ve Ceviz(ben eklemedim)

YAPILIŞI
Yumurta ve şeker mikserle iyice çırpılır,sonra sırasıyla yağ,süt,un, kabartma tozu en son olarakta tahin eklenir. Kalıbı margarinle yağlayıp susamları kalıbın her yerine serpiştirip yapışmalarını sağlayın.Kek harcını kalıba döküp 170 derecede 40-50 dak. pişirin.(Fırın ısısını kendi fırınınıza göre ayarlayın) Benim harcım kalıba çok gelecekti o yüzden bir kaç tanesini muffin yaptım. Afiyet olsun.




Puzzle'a gelince bu da benim çok severek yaptığım bir hobim ve fotoğraflarını sizinle paylaşmak istedim. Puzzle'ları yapalı epey oldu aslında ama yapıştırılmadan öylece duruyordu eşim sağolsun hepsini yapıştırdı ve en kısa zamanda çerçeveletme sözü verdi bir an önce duvarlarımı onlarla süslemeyi düşünüyorum. Bunların dışında bir bitmiş yapıştırılmamış iki tane de yarım var üzerinde uğraştığımız. İlk bakışta zor görünse de yaptıkça çok keyif veriyor,biz önce 500'lükle başlamıştık (en aşağıdaki), sonra 1500 ve şu an en büyük 2000'lik yaptık bakalım daha büyüğüne cesaret edebilecekmiyim :)



Ve bu da 2000'lik olan ben bu manzaraya bayılıyorum...

4 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Enfes görünüyor bu kek. Tahinli bütün lezzetleri bayılırım.

Ellerine sağlık canım..

Saliha dedi ki...

kek enfes...puzzla benım en sevdıgım hobım:)ellerıne saglık her ıkısı ıcınde:))))

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık kek nefis görünüyor.Tahinli lezzetleri çok severek tüketiyorum,özelliklede pekmez ve tahin ikilisi favorim:))

sevgiler...

birsence dedi ki...

çok sevdiğim bir kektir annem sık sık yapardı..ellerine sağlık nazifeciğim...öpüyorum seni..

Yorum Gönder

düşünceleriniz benim için değerlidir...