4 Nisan 2010 Pazar

FINDIKLI SPİRAL KURABİYE

Bu aralar yine bloğumu ihmal ettiğimin farkındayım ama rahatsız olduğum için bilgisayar başında pek vakit geçirmiyorum.Nisan ayına girdiğimiz şu günlerde burda havalar hala soğuk ve ben de sinüzitle uğraşıyorum ve başka şeylerle. Rabbim kimseye kaldıramayacağı yük yüklemez diyerek hastalıklara sabretmemiz lazım sizden de bol bol dua istiyorum. Hayatta en önemli şey sağlık gerçekten gerisi boş...Bu açıklamadan sonra tarifimize geçelim.

Geçen hafta denediğim kurabiyelerden biri de tarifini Açık Büfe sitesinden aldığım fındıklı spiral kurabiye idi.Özellikle çok beğendiğimi belirtmek isterim eğer yoğun kakao tadını ve kıtır kıtır kurabiye seviyorsanız bu tarif tam size göre...

Tarifi aynen yazıyorum çünkü hiç bir değişiklik yapmadım.
1.5 su bardağı un
1/2 su bardağı kakao
1/2 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı fındık içi (irice kıyılmış, bulgur gibi)
100 gr tereyağ
1 yumurta
1 çorba kaşığı soğuk su
3-4 kaşık nutella

Un, kakao, tozşeker ve fındıkları karıştıralım. Erimiş ve soğumuş olan tereyağını ekleyelim. Karışım ufalanmış ekmek görünümünü alınca, yumurta ve soğuk suyu ilave edip düzgün bir hamur elde edinceye kadar yoğuralım.
Tezgaha yağlı kağıt serip hamuru kağıdın üzerine alıp yoğuralım. 25×35 cm boyutlarında bir dikdörtgen elde edecek şekilde merdaneyle yaklaşık yarım santim kalınlığında açalım. Kenarlarını bıçakla düzeltip güzel bir dikdötrgen elde edelim. Üzerine nutellayı bir spatula yardımı ile sürelim. Hamuru uzun kenarından başlayıp yağlı kağıt yardımıyla rulo şeklinde saralım. En az yarım saat buzdolabında bekletelim.

Buzdolabından çıkan hamuru bir santim kalınlığında dilimler halinde keselim. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yatay olarak aralıklarla dizelim. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 10-12 dakika pişirelim. Afiyet olsun...









2 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bloğunu açtığından beri yazıların nerdeyse hepsi bu aralar bloğumu ihmal.. diye başlıyor farkında mısın?:)

Allah şifa versin,atlatırsın inşallah kısa zamanda.

Kurabiyelerde pek leziz görünüyor,ellerine sağlık..

Nazife dedi ki...

Teşekkür ederim Papatya Prenses, dediğin doğru ancak ben zaten sürekli yazamayacağımı bildiğim için 3-4 yıldır blog açmadım en sonunda aralıklı da olsa yazayım diye başladım bu işe.Daha önce de dediğim gibi her gün yazanlara imreniyorum ama napim bende böyle işte.

Yorum Gönder

düşünceleriniz benim için değerlidir...